// Наука і освіта. – 2025. – №1. – 82-91.
Абдулкадір Кабадайі,
доктор філософії (кандидат педагогічних наук),
професор, доктор педагогічного факультету,
кафедра базової освіти, Університет Неджметтіна Ербакана,
Мерам Кампюсу, Мерам Єнійол, 42090, Мерам Єнійол,
Конья, Туреччина
ORCID ID: https://orcid.org/0000-0003-4114-5890
РЕКОМЕНДОВАНА ІГРОВА МОДЕЛЬ ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДОШКІЛЬНЯТАМ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ОСВІТИ
АНОТАЦІЯ:
Як ефективно викладати англійську мову дошкільнятам – це фундаментальне питання, на яке вчителі дошкільних навчальних закладів намагаються знайти відповідь протягом тривалого часу. Відтак, вони завжди перебувають у пошуку нових підходів і методик для продуктивного викладання англійської мови дошкільнятам задля сталого розвитку освіти. Навчальні ігри завжди були багатогранною темою, оскільки, окрім інших дисциплін, вони містять у собі такі важливі для викладання / вивчення мови компоненти, як мотивація, джерело зацікавленості, несподіваний результат і високу концентрацію неусвідомленого навчання. Зважаючи на всі ці переваги, вихователь не може їх ігнорувати та намагається вкласти максимум адаптуючи викладання англійської мови у грі, особливо під час навчання наймолодших учнів. Стаття присвячується ігровому процесу у викладанні англійської мови дошкільнятам як методі навчання і запрошує читача у своєрідний круїз, щоб дізнатися, що таке гра, як ми можемо використовувати ігри на заняттях з мови, за якими критеріями ми маємо обирати ігри та які ігри підходять для яких тем. У якісному дослідженні брали участь 10 викладачів, залучених до програми для дошкільних педагогів.. Їм було надано інструмент, що містив відкриті запитання про викладання англійської мови дошкільнятам в ігровій формі. Дослідник разом з учасниками опрацювали, проаналізували та класифікували за темами 72 гри. Запропоновані ігри були класифіковані предметними експертами як 5 вимірні, а надійність вимірів ігрових категорій була визнана задовільною на рівні 89%. Так, деякі категорії ігор класифіковані для викладання певних предметів в дошкільних закладах.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
гра, викладання англійської мови, молодші учні, зразкова модель, TEYL, сталість
ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ:
ЛІТЕРАТУРА:
1. Badurina P. The association of play and learning in preschool children. Practice and Theory in Systems of Education. 2011. Vol. 6, № 3. P. 305–314.
2. Bhola H. S. Evaluating "Literacy for development" projects, programs and Campaigns: Evaluation planning, design and implementation, and utilization of evaluation results. Hamburg : UNESCO Institute for Education; DSE, 1990.
3. Braun V., Clarke V. Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology. 2006. Vol. 3. P. 77–101.
4. Bredekamp S. Kako djecu odgajati. Zagreb : Educa, 1996.
5. Garvey C. Play. Cambridge, MA : Harvard University Press, 1990.
6. Brown H. D. Principles of language learning and teaching. Englewood Cliffs, NJ : Prentice-Hall Inc., 1987.
7. Burns, N., Grove, S. The practice of nursing research: Conduct, critique & utilization. 2nd ed. Missouri : Elsevier Saunders, 1993.
8. Damar E. T., Gürsoy E., Korkmaz Ş.Ç. Teaching English to Young Learners: Through the Eyes of EFL Teacher Trainers. ELT Research Journal. 2013. Vol. 2, № 3. P. 95–110.
9. Demirel O. A curriculum design for life-long language learning. Paper presented at XVII FIPLV World Congress, August 14, Pecs, Hungary, 1991.
10. Değirmenci Uysal N., Yavuz F. Teaching English to Very Young Learners. Procedia – Social and Behavioral Sciences. 2015. Vol. 197. P. 19–22.
11. Dönmez N. B., Abidoğlu Ü., Dinçer Ç., Erdemir N., Gümüşccü Ş. Okul Öncesi Dönemde Dil Gelişimi Etkinlikleri. 3rd ed. Istanbul : Ya-Pa Press, 2000.
12. Elkind D. The power of play: How spontaneous imaginative activities lead to happier, healthier children. Cambridge, MA : Da Capo Press, 2007.
13. Ersöz A. Teaching English to young learners. Ankara : EDM Publishing. URL: http:www.eslteachersboard.com/cgibin/pdf/index.pl?read=1205
14. Erşan Ş. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden Altı Yaş Grubundaki Çocukların Oyun ve Çalışma (iş) ile İlgili Algılarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ankara, 2006.
15. Glesne C. Becoming qualitative researchers: An introduction. 3rd ed. New York : Longman, 2006.
16. Gómez L., Freeman D., Freeman Y. Dual Language Education: A Promising 50–50 Model. Bilingual Research Journal. 2005. Vol. 29, № 1. P. 145–164. URL: http:brj.asu.edu/content/vol26_no1/html/art5.htm
17. Gustafson K. L. International Encyclopedia of Educational Technology / Eds. Plomp T., Ely A. P. Pergamon, USA, 1996.
18. Güven M., Belet D. Primary School Teacher Trainees’ Opinions on Epistemological Beliefs and Metacognition. Elementary Education Online. 2010. Vol. 9, № 1. P. 361–378. URL: http:ilkogretim-online.org.tr
19. Haritos C. Focusing in on Memory Through a Bilingual Lens of Understanding. Bilingual Research Journal. 2004. Vol. 28, № 2. P. 181–205. URL: http:brj.asu.edu/content/vol28_no2/html/art2.htm
20. Hutchinson T., Waters A. English For Specific Purposes: A Learning Centred Approach. Cambridge : Cambridge University Press, 1987.
21. Isman A. The implementation results of new instructional design model: Isman model. The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET. 2005. Vol. 4, № 4. URL: http:www.tojet.net/index_tur.asp
22. Kwee C. T. T. I Want to Teach Sustainable Development in My English Classroom: A Case Study of Incorporating Sustainable Development Goals in English Teaching. Sustainability. 2021. Vol. 13, № 8. Article 4195. URL: https:doi.org/10.3390/su13084195
23. Kabadayı A. A Story-based model from Turkey to foster preschool children’s communicative input and performance in the process of mother tongue acquisition. Contemporary Issues in Early Childhood. 2005a. Vol. 6, № 3. P. 301–307. Vol. 6, № 3. P. 301–307.
24. Kabadayı A. A research on the effects of the jingles in language development of the children: Konya case In: Haşim Karpuz, Osman Eravşar (Eds.). Yeni İpek Yolu Konya Ticaret Odası Dergisi Konya VIII Özel Sayı. 2005b. P. 237–246. P. 237–246.
25. Kabadayı A. Analyzing children games played in Konya during republic era from different variables. Journal of Human Sciences. 2005. Vol. 2, № 1. URL: https:www.jhumansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/view/107
26. Kaufman R. A needs assessment audit. Performance and Instruction. 1994. Vol. 33, № 2. P. 107–109.
27. Keller E. Gambits: Conversational strategy signals. Journal of Pragmatics. 1979. Vol. 3. P. 219–237.
28. Lewis G., Bedson G. Games for children. Hong Kong : Oxford University Press, 1999.
29. Lewis M. The lexical approach: The state of ELT and the way forward. Hove, England : Language Teaching Publications, 1993.
30. Lewis M. Implementing the lexical approach: Putting theory into practice. Hove, England : Language Teaching Publications, 1997a.
31. Lewis M. Pedagogical implications of the lexical approach In: Coady J., Huckin T. (Eds.). Second language vocabulary acquisition: A rationale for pedagogy. Cambridge : Cambridge University Press, 1997b. P. 255–270. P. 255–270.
32. Lightbown P. M., Spada N. How Languages are Learned? 2nd ed. Oxford : Oxford University Press, 2008.
33. Macrory G. Bilingual language development: what do early years practitioners need to know? Early Years. 2006. Vol. 26, № 2. P. 159–169.
34. Marzano R., Brandt R., Hughes C., Jones B., Presseisen B., Rankin S. Dimensions of thinking: A framework for curriculum and instruction. Alexandria, VA : ASCD, 1998.
35. Nattinger J. A lexical phrase grammar for ESL. TESOL Quarterly. 1980. Vol. 14. P. 337–344.
36. Nattinger J., DeCarrico J. Lexical phrases and language teaching. Oxford : Oxford University Press, 1992.
37. Pawley A., Syder F. Two puzzles for linguistic theory: Native-like selection and native-like fluency In: Richards J., Schmidt R. (Eds.). Language and communication. London : Longman, 1983. P. 191–226.
38. Peters A. The units of language acquisition. Cambridge : Cambridge University Press, 1983.
39. Rixon S. How to use Games in Language Teaching. London : Macmillian Publishers, 1988.
40. Rubin K. H., Fein G. G., Vandenberg B. Play In: Mussen P. H. (Ed.). Handbook of Child Psychology. Vol. 4. New York : John Wiley and Sons, 1983.
41. Sığıtmaç A., Özbek S. Teaching English in early childhood. Inönü University Journal of the Faculty of Education. 2009. Vol. 10, № 1. P. 107–122.
42. Suh B., Price G. E. The learning styles of gifted adolescents in Korea In: Milgram R., Dunn R., Price G. (Eds.). Teaching and counseling gifted and talented adolescents: An international learning style perspective. Wesport, CT : Praeger, 1993. P. 175–196.
43. Yalın H. I. Teaching technology and material development. Ankara : Nobel Pres, 2003.
44. Zimmerman C. B. Historical trends in second language vocabulary instruction In: Coady J., Huckin T. (Eds.). Second language vocabulary acquisition: A rationale for pedagogy. Cambridge : Cambridge University Press, 1997. P. 5–19.